Wes Anderson’un En İyi 10 Filmi

Wes Anderson’un En İyi 10 Filmi

İnşa ettiği görsel dünya ve anlattığı masalsı hikayeler ile kendinden başka kimseye benzemeyen yönetmen Wes Andersonun en iyi filmlerini bir araya getirdik.

Kendini karakterleri üzerinden tasvir etmektense eşsiz kişiliğini dışa vurmanın çok daha sofistike yollarını bulan bir yönetmen-senarist-yapımcı Wes Anderson. Seçtiği kıyafetlerde, çaldığı müziklerde, yeniden yarattığı mekanlarda hep kendine has estetiği var ve o estetik kilometrelerce öteden dahi tanınabiliyor.

Mayıs 1969’da Houston, Teksas’ta üç çocuğun ortancası olarak dünyaya gelen Wes Anderson, Teksas Üniversitesi Felsefe Bölümü mezunu. Üniversite yılları sırasında tanıştığı Owen Wilson ile çektiği kısa filmi Bottle Rocket Sundance Film Festivali’nce fonladı ve kariyeri de bu şekilde başlamış oldu. Tenenbaum Ailesi’nden Büyük Budapeşte Oteli’ne iştah kabartan renk paletlerinin ve simetrinin ustası Wes Anderson’un filmografisi mercek altında.

The French Dispatch

Hayali bir 20. yüzyıl Fransız şehrinde Amerikan gazetesinde çalışan gazetecilere yazılmış bir aşk mektubu olarak da okunabilecek film, The French Dispatch Magazine’de yayınlanan hikayelerin hayata gelmesini konu alıyor. Çekimleri tamamlansa da pandemi nedeniyle gösterimi 2021’e alınan film, ilk başta müzikal olarak düşünülmüşken yazarı, yönetmeni ve yapımcısı Wes Anderson tarafından mevcut hali ile yaratıldı.

Isle of Dogs, IMDb: 7.9 

Bir filmden çok bir deneyim hissi veren Isle of Dogs, Wes Anderson filmografisinin en ilginç, saplantı seviyesinde girift işlerinden. Fütüristik Japonya’da geçen film, Atari adlı genç oğlanın köpeğini ararken ona eşlik eden bir köpek sürüsünün hikayesini anlatıyor. Stop motion tekniğinin en sade ve başarılı örneklerinden kabul edilen film, görsel ve akışsal olarak en eşsiz işlerden ve Anderson’un Japonya hayranlığına bir saygı duruşu niteliğinde.

The Grand Budapest Hotel, IMDb: 8.1

Wes Anderson’un vizyonunun zirveye ulaştığı film, The Grand Budapest Hotel. Mükemmel oyunculuklara ve kalbi ısıtan senaryosuna ek detaylardaki kusursuzluğun en sinematik hali. Oda anahtarlarından pastaneye, kaldırılan kaşlarda dahi simetrinin en incelikli halini bulmak mümkün. Pastel tonlu sinematik harika, 1930’ların popüler Avrupa kayak merkezinde geçen ikircikli bir ilişkiler filmi.

 

Moonrise Kingdom, IMDb: 7.8

Filmografisinin 7. filmi olan Moonrise Kingdom, Anderson’un benimsediği tekniklerin sıradanlaşması gibi görünse de aslında kurduğu galaksi için bir övgü niteliğinde. Naif ve masum bir aşk hikayesini filmin kalbine yerleştirip etrafına büyülü setler ve stil sahibi kostümler ören Anderson, dünyanın geri kalanında olan biten kötü şeylerin ulaşamadığı bir gezegenden bildiriyor.

Fantastic Mr. Fox, IMDb: 7.9

İngiltere’de yetişmiş çocuklar için Roald Dahl’ın Fantastic Mr. Fox’u zihinlerine kazınmış bir hikaye olsa da Anderson’dan bu kitabı mot-a-mot uyarlamasını beklemek bir hata olurdu. Ancak yaptığı uyarlamayı Dahl görse kesinlikle onaylardı. Yetişkinler için çekilmiş en iyi çocuk filmi olan Fantastic Mr. Fox, karısına verdiği sözü bozan bir tilkinin bu yüzden ailesini ve hayvan arkadaşlarını tehlikeye atışının derinlikli bir anlatımı.

The Darjeeling Limited, IMDb: 7.2

Babalarının ölümünün ardından bir sene görüşmeyen üç erkek kardeşin, bir Himalaya tapınağına kapanmış annelerini ziyaret etmek için çıktığı tren yolculuğunun hikayesini anlatan film, Wes Anderson’un sinematografik anlamda en iyi ikinci işi olarak gösteriliyor. Saplantılı renk dengesini Hindistan’ın zengin paleti ile buluşturan yönetmen için film, oluşturmaya çalıştığı estetik algı anlamında sağlam, yine de senaryo düzeyinde başarısız olarak kabul ediliyor.

 

The Life Aquatic with Steve Zissou, IMDb: 7.3

Henry Selick’in deniz yaratığı tasarımı ve Bill Murray’nin ikonik stili ile popüler kültür arşivcileri tarafından daima hatırlanacak olan The Life Aquatic with Steve Zissou, Seu Jorge’nin Portekizce David Bowie yorumları için de dikkate değer bir film. Histerik düzeyde varoluşçu bir deniz kaşifinin karakterini didikleyen bu film ile Cate Blanchett’ın da huzurlarına davet ediliyorsunuz.

The Royal Tenenbaums, IMDb: 7.6

2001 tarihli The Royal Tenenbaums, Anderson çizgisinin en klasik arketipi olması ve modern kültürü sanılandan çok daha fazla etkilemesi nedeniyle filmografinin en önemli işi. Eksantrik bir ailenin sıradan bir hikayesiymiş gibi görünse de yönetmeni sinemanın harikaları arasına yazdıran bir film. Filmi henüz çekmeye başlamadan nasıl bitireceğini bilen Wes Anderson’un diyalog yönetimi konusunda da ilk ustalık deneyimi. Anderson’un müzik seçimindeki başarısını da kayda geçiren film, onun tartışmasız en iyi ‘yetişkin ilişki’ anlatımı.

Rushmore, IMDb: 7.7

Anderson’un sadece en kararlı hikayesi değil, aynı zamanda en karanlık olanı da Rushmore. Yarattığı en iyi ve en tamamlanmış karakter de bu filmde Jason Schwartzman tarafından canlandırılan rahatsız edici genç bir adam. Anderson’un modern hayata otobiyografik bir saldırısı olarak da okunabilecek film, incelikle eşlik etmeniz ve dikkatle izlemeniz gereken bir hikaye.

 

Bottle Rocket, IMDb: 7.0

Sinema dünyasına attığı ilk deneysel adım ve arketipi olan stilinin ilk denemesi olan Bottle Rocket, Wes Anderson filmografisinin birinci filmi. Bütçe sıkıntısı nedeniyle zincirinden yeterince kopamamış ve Anderson’un vizyonunu tam olarak yansıtamamış olsa da ardından gelecekler için iyi bir haberci niteliğinde.

Popüler Yazılar

SÖZLEŞME

Bu internet sitesine girilmesi veya mobil uygulamanın kullanılması sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zararlardan ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını, tarafımdan internet sitesinde E-Bültene üye olmak için veya başkaca bir sebeple verdiğim kişisel verileri, özellikle de isim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, banka bilgisi, yaş ve cinsiyetle ilgili benzeri bilgileri kendi rızam ile paylaştığımı, ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun nin bu bilgileri kullanmasına muvafakat ettiğimi, bu bilgilerin 3.gerçek ve/veya tüzel kişilerin eline geçmesi ve bu şekilde olumsuz yönde kullanılması halinde ve/veya bu bilgilerin başkaca kişiler ile paylaşılması halinde ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını gayri kabili rücu, kabul, beyan ve taahhüt ederim.

SÖZLEŞME

Bu internet sitesine girilmesi veya mobil uygulamanın kullanılması sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zararlardan ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını, tarafımdan internet sitesinde E-Bültene üye olmak için veya başkaca bir sebeple verdiğim kişisel verileri, özellikle de isim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, banka bilgisi, yaş ve cinsiyetle ilgili benzeri bilgileri kendi rızam ile paylaştığımı, ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun nin bu bilgileri kullanmasına muvafakat ettiğimi, bu bilgilerin 3.gerçek ve/veya tüzel kişilerin eline geçmesi ve bu şekilde olumsuz yönde kullanılması halinde ve/veya bu bilgilerin başkaca kişiler ile paylaşılması halinde ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını gayri kabili rücu, kabul, beyan ve taahhüt ederim.