İstanbul Sergi Rehberi: Ocak 2022

İstanbul Sergi Rehberi: Ocak 2022

İstanbul’daki en yeni sanat sergi programlarını takip etmeniz için detaylı bir rehber hazırladık. Sergi takviminizi yapmadan önce, güncel sergilerle ilgili tüm merak ettiğiniz konuların yer aldığı OGGUSTO Ocak Sergi Rehberini mutlaka inceleyin.

Birçok yeni sergiye ev sahipliği yapan İstanbul’da hangi sergiye gidilmeli diye düşünüyorsanız, en yeni sergi rehberini mutlaka keşfedin. Arter, Meşher, Pera Müzesi gibi İstanbul’un önemli galerilerinde yer alan sanatçıların en çok merak edilen sergilerini bir araya getirdik.

Sakıp Sabancı Müzesi – “Şehzade’nin Sıra Dışı Dünyası: Abdülmecid Efendi


Abdülmecid Efendi, Haremde Goethe, 1917

Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi, Sabancı Holding’in desteğiyle Türkiye sanat tarihinde derin izler bırakmış, kendisi de önemli bir ressam olan; hat, müzik ve edebiyat ile de ilgilenen, pek çok sanatçının ve kurumun da hamiliğini üstlenmiş Abdülmecid Efendi’nin hayatı ve sanatı üzerine kurgulanan “Şehzade’nin Sıra Dışı Dünyası: Abdülmecid Efendi” sergisini 21 Aralık 2021 – 1 Mayıs 2022 tarihleri arasında sanatseverlerle buluşturuyor.

SSM’deki “Şehzade’nin Sıra Dışı Dünyası: Abdülmecid Efendi” sergisi; SSM’nin koleksiyonu, 14’ü resmi kurum koleksiyonu, 17’si aile koleksiyonu, özel müze ve galeri koleksiyonlarından eserlerle birlikte Halife’nin son 20 yılını geçirdiği Fransa’dan, Institut Français Türkiye ve Fransa’nın İstanbul Konsolosluğu’nun desteği ve iş birliğiyle gelen eserleri kapsıyor. Nice şehrindeki Musee Massena Koleksiyonu’ndan 1926 tarihli bir otoportre ile Rochefort’taki Pierre Loti Müze Evi’nden alınan ve Abdülmecid Efendi’nin Loti’ye hediye ettiği orijinal çerçeveli 2 resimle beraber sergi koleksiyonu 60 tablo ve 300’ü aşkın belgeden oluşuyor.

Yer: Sakıp Sabancı Müzesi

Tarih: 21 Aralık 2021 – 1 Mayıs 2022

X Media Art Museum –  Ouchhh, “Leonardo Da Vinci: Yapay zekâ Işığın Bilgeliği Cern’den Nasa’ya İnsanlık ve Metaverse''

Dijital verileri renk olarak, algoritmayı ise fırça olarak kullanan Ouchhh, sanatın geleceğini yeniden tanımlayan fiziksel dünya ile dijital dünya arasında bağlantı kurmayı hedeflediği sergisini X Media Art Museum’da sanatseverlerle buluşturuyor. Sanatçı; Michelangelo, Raphael Botticelli gibi ustalar tarafından yapılan sanat tarihinin ünlü şaheserlerini Leonardo Da Vinci'nin öncülüğünde, sanat ve bilimin ışığıyla yapay zeka algoritmalarını kullanarak daha önce hiç görülmemiş kompozisyonların oluşturulmasıyla yeni bir sanat eseri şeklinde tekrar hayata döndürüyor. Görsel sanatların zirvesini belirleyen ustalar batı sanatının en ünlü eserlerinden bazılarını yarattırken; Ouchhh ise yapay zeka ışığının bilgeliğinden doğan X Media Art Museum’u 500 yılı aşkın kültürel ve sanatsal mirası olan veriyle Metaverse’e taşıyor.

Türkiye’de alanında ilk olan X Media Art Museum kapsayıcı, interaktif, disiplinler arası sanat üretimleriyle, seyircisini sanatının bir parçası yapan deneyimleri sergilerken aynı zamanda müzede eğitim, atölye ve üretim çalışmaları da düzenliyor. Çocuklar için de eğitim programları organize eden ‘XMAM’, sanat ve teknolojiyi herkesin hayatına dahil eden çalışmalar üretiyor. Leonardo Da Vinci: Wisdom of Light by Ouchhh 28 – 29 Ocak tarihlerinde yalnızca rezervasyonla ücretsiz ziyaret edilebilir.

Yer: X Media Art Museum

Tarih: 30 Ocak – 28 Şubat 2022

Bilet: Mobilet

Dirimart – Anselm Reyle, “Heavy”

Anselm Reyle’nin “Heavy” başlıklı kişisel sergisi 28 Ocak – 20 Şubat tarihleri arasında Dirimart’ta sanatseverlerle buluşuyor.

“Heavy” çalışmalarını Berlin’de sürdüren Anselm Reyle’nin işlerini, kelimenin tam anlamıyla en iyi şekilde ifade eden kelime diyebiliriz. Sergide yer alan eserler, büyük seramik nesneler, tuvale gerili çuval üzerine soyut resimler, folyo resimler ve kıvrılmış metal parçaların öbek oluşturduğu, renkli neon ışıklarla parlak bir gösteri sunan Scrap Metal serisindeki (2019) İsimsiz resimlerden oluşuyor. Yıllardır hurda ve görkem, referans ve cümle, kitsch ve yüksek sanat ikilikleri üzerine odaklanan sanatçı bu gibi üslup kesişimlerini bilinçli olarak kullanıyor.

Hurda ve görkem, referans ve cümle, kitsch ve yüksek sanat… bu ikilikler yıllardır Reyle’nin eserlerinde bir aradadır. Sanatçı bu gibi üslup kesişimlerini bilinçli olarak kullanır: Reyle’nin işlerinde müphem olmayan hiçbir şey yoktur. Sanatçı erken tarihli bir röportajında işlerinin “kendi tartışmalı hallerini” konu edindiklerini söylemişti. Bu ifade kasti bir müphemlik içeren sanatsal yaklaşımının ikna edici bir imgesine işaret eder.

Yer: Dirimart

Tarih: 28 Ocak – 20 Şubat 2022

Kalyon Kültür – Dijital Sergi, “Flora”

Yeni medya ve dijital sanatın dünyada önde gelen sanatçılarından Anna Ridler, Clement Valla, François Quévillon, Mat Collishaw, Pascual Sisto, Quayola, Ryoichi Kurokawa, Mustafa Hulusi ve Sabrina Ratté doğa tasvirlerini İstanbullu sanatseverlere açıyor.

Ceren ve Irmak Arkman ise serginin küratörlüğünü üstleniyor. Yeni medya ve dijital sanatın önemli isimlerinden olan küratörler bu sıra dışı sergiyi 19 Ocak’ta Kalyon Kültür’de izleyicilerle buluşturuyor.

Doğa temasına odaklanan bu sergi serisinin ilki olan FLORA bitki tasvirleri özelinde dijital sanatçıların doğaya getirdiği yenilikçi ve değişik yorumlara eğiliyor. Serinin bir sonraki sergisi ise İstanbul Bienali’ne paralel olarak gerçekleşecek ve insanların doğa üzerindeki etkilerine odaklanacak İnsan Eli Değmiş / Touched by Mankind olacak.

Yer: Kalyon Kültür

Tarih: 19 Ocak – 16 Nisan 2022

Galataport – Alper Tüydeş, “İstanbul Kuşları”

Sürdürülebilirlik stratejisi çerçevesinde, doğa ve çevrenin korunması yönünde farkındalık çalışmalarına imza atan Doğuş Otomotiv, “Doğaya Kanat Açtık” adını verdiği yeni bir projeye başlıyor.

Doğa, yaban hayatı ve kuş fotoğrafları çeken Alper Tüydeş’le birlikte gerçekleştirilen projenin startı, “İstanbul Kuşları” sergisiyle veriliyor. 30 Ocak’ta Galataport’taki Doğuş Otomotiv Plus Deneyim Merkezi’nde başlayacak sergide, İstanbul ve bölgesinde hakim göçmen ve yerleşik kuş türlerinin fotoğrafları, dijital yöntemlerle sergilenecek. Sergi 9 Şubat’a kadara ziyaret edilebilecek.

Özellikle iklim değişikliği, yasadışı avcılık, çevre kirliliği ve yanlış kentleşme gibi nedenlerden ötürü tehlike altındaki göçmen kuşlara ve bunların göç yollarına dikkat çekileceği projede, ayrıca Türkiye’deki ender, soyu tükenme tehlikesi altında olan kuş türleri de gözlemlenecek. 

Yer: Galataport İstanbul

Tarih: 30 Ocak – 9 Şubat 2022

Pilot Galeri – Karma Sergi “Suyun Bildikleri”

16 sanatçının katılımıyla düzenlenen “Suyun Bildikleri” başlıklı sergi, 15 Ocak – 26 Şubat 2022 tarihleri arasında Pilot Galeri’de gezilebilir.

Sergi, içinde bulunduğumuz dönemin belirsizliklerini ve krizlerini “su” üzerinden okumak isterken, bir gerçeklik ve metafor olarak “su”yun akışkanlık, uyum sağlama, şekilsizlik özelliklerini tartışmaya dahil etmeye çalışır. Sergi, suyun hem ayıran hem birleştiren, kimileri için bir sınır çizgisi, bir eşik, diğerleri için asla ulaşılamayan bir hayal ülkesi oluşunu tartışır. 2. Dünya Savaşı’ndan beri yaşanan en büyük insan göçünün de kaynağı olan su, 1830’ların Japonya’sından 3019’un İstanbul’una, geniş bir zaman kesitinde sanatçıların eserlerinin odağına oturur.

“Su”, dünyadaki yaşamın temeli ve canlılığın en belirgin özelliğiyken kimi zaman belirsizliği göğüslemenin de bir yolu olur. Sergide yer alan sanatçılar, zaman zaman doğanın tehdit edici gücü, bazen de bir engel ve risk altındaki bir kaynak olarak suyla olan ilişkimizi sorguluyor. Bilimsel gerçeklerden olduğu kadar, kişisel deneyimlerden de yararlanan çalışmalar, yaşamın, toprağın ve hatıraların su ile birlikte değişimini/yok oluşunu mesele ediyor.

Yer: Pilot Galeri

Tarih: 15 Ocak  – 26 Şubat 2022

x-ist – Tayfun Gülnar “Açık Dünya”

Tayfun Gülnar’ın günümüz dünyasından uzakta sakin manzaraları ve dönüşüm içindeki figürlerini bir araya getirdiği “Açık Dünya” başlıklı kişisel sergisine 27 Ocak - 12 Mart tarihleri arasında x-ist’te sanatseverlerle buluşuyor.

Tayfun Gülnar’ın x-ist’teki üçüncü kişisel sergisi “Açık Dünya” sanatçının 15. ve 16. yüzyıl Avrupa resminin ölçütleriyle oynadığı bir dizi eseri izleyicinin beğenisine sunuyor. Manzara ve iç mekân resimleri üzerinden kurduğu zamanlar arası ilişkiyi ele alan sanatçı; kapalılık, güvenlik ve denetim kavramlarının birey üzerindeki bedensel ve zihinsel etkilerinden sıyrılmanın yollarını araştırıyor.

Yer: x-ist

Tarih: 27 Ocak - 12 Mart 2022

IGART – Deniz Sağdıç, “ ‘0’ Sıfır Noktası”

Sanatçı Deniz Sağdıç’ın atık malzemelerle ürettiği portrelerden oluşan “‘0’ Sıfır Noktası” sergisi üç ay boyunca İstanbul Havalimanı’nda sanatseverle buluşuyor.

“ ‘0’ Sıfır Noktası” sergisinde sanatçı, İGA ve paydaşlarının markalarını taşıyan eski üniformalar, düğmeler, İstanbul Havalimanı’nda toplanan plastik kutular, poşetler gibi malzemeleri sanata dönüştürdüğü çalışmaları yer alıyor. İstanbul Havalimanı’nın Dış Hatlar Giden Yolcu alanında ziyarete açılan sergide yer alan eserler, farklı milletlerin özelliklerini taşıyan portrelerden oluşuyor. Deniz Sağdıç’ın ekibiyle birlikte yaklaşık dört aylık bir atölye çalışması ile ortaya çıkardığı 20 eser sergide izleyicinin beğenisine sunuluyor.

Yer: İstanbul Havalimanı

Tarih: 12 Ocak – 12 Nisan 2022

Anna Laudel – Cem Sonel “Bir ve Sıfır İki Eder”

Sanatçı Cem Sonel’in “Bir ve Sıfır İki Eder” adlı kişisel sergisi, 13 Ocak – 27 Şubat tarihleri arasında Anna Laudel’de sanatseverlerle buluşuyor.

“Bir ve Sıfır İki Eder” sergisinde Cem Sonel’in dijital tabanlı seri işleri ve grafitileri dahil olmak üzere farklı tekniklerde üretilmiş kapsamlı bir seçki yer alıyor. Sonel, sergide “0” rakamının felsefede mevcut olmama durumu, mutlak anlamda yokluk ve hiçlik anlamına gelen göreli hiçlik üzerine yoğunlaşıyor. Sanatçı sorgulamaları sonucunda ortaya çıkan sanatsal üretiminde ise sokaktan besleniyor.

Yer: Anna Laudel

Tarih: 13 Ocak – 27 Şubat 2022

Yapı Kredi bomontiada – C.G. Mannerheim “Batıdan Doğuya Asya”

Yapı Kredi bomontiada, Finlandiya Büyükelçiliği ile iş birliğiyle Finlandiya eski Cumhurbaşkanı C.G. Mannerheim’ın 1900’lü yılların başında Orta Asya’dan Çin’e uzanan yolculuğu boyunca çektiği fotoğraflardan oluşan “Batıdan Doğuya Asya” başlıklı sergisini 15 Ocak – 6 Şubat tarihleri arasında sanatseverlerle buluşturuyor.

Sergide 1944 – 1946 yılları arasında Finlandiya’da Cumhurbaşkanlığı da yapan Fin askeri lider ve devlet adamı Carl Gustaf Emil Mannerheim’ın 1906 – 1908 yılları arasında gizli bir görev için gittiği Orta Asya’dan Çin’e uzanan seyahati boyunca çektiği fotoğraflar yer alıyor. “Batıdan Doğuya Asya C.G. Mannerheim’ın Seyahat Fotoğrafları (1906 – 1908)” sergisinde, genç Yarbay Mannerheim’in Orta Asya’daki iki yıllık yolculuğunda körüklü makineyle çektiği ve 1900’lü yılların başında İpek Yolu bölgesindeki insanların tarih olan geçmişlerinin adeta renkli bir belgeselini sunan 48 fotoğraf izleyicinin beğenisine sunuluyor. Finlandiya Ulusal Müzesi’nde yer alan ve 1.100’den fazla parçadan oluşan Mannheim’in koleksiyonu, askeri amaçla çekilmiş fotoğrafların yanı sıra, antropolojik çalışmasının bir parçası olarak Orta Asya ve Çin’in şu anda büyük ölçüde yok olmuş ya da en azından değişmiş olan halklarını ve kültürlerini anlatan bir seyahatnameden oluşuyor.

Yer: Yapı Kredi bomontiada

Tarih: 15 Ocak – 6 Şubat 2022

Zilberman İstanbul –  Başak Bugay “Füg”

Başak Bugay’ın “Füg” başlıklı kişisel sergisi, 12 Şubat tarihine kadar Zilberman-İstanbul’un Mısır Apartmanı’nın üçüncü katında yer alan ana galeri mekânında sanatseverlerle buluşuyor.

Başak Bugay’ın Zilberman’daki ilk kişisel sergisi olan “füg” ismini Latince “uçmak” anlamına gelen “fuga”dan türemiş “füg” sözcüğünün psikolojideki karşılığından alıyor. Sanatçı ilham aldığı “disosiyatif füg” olgusu bir tür bellek kaybı olan amnezinin izlerini taşıyor ve kişinin benliğinden ayrılmasını ya da “uçup gitmesini” ifade ediyor. Sergide yer alan karışık teknik heykeller ve mürekkep desenler, gerçek sanılan rüyalar gibi arafta, kendi iç dünyalarında asılı kalmış figürleri sahneliyor. İzleyiciyi galeri mekânında zamansız, bilinçdışı, rüya-gerçek aralığında, içeriyi dışarıdan koruyan alanlar karşılıyor. Sergide odaklandığı “füg” kavramı sanatçı için birey ve toplumdaki şiddet ve zorbalık eğilimlerini anlamak için kritik önem taşıyor. Serginin merkezindeki bu olgu kişinin geçmişinde deneyimlediğine benzer bir çaresizlikle tetiklendiğinde benliğinden ve gerçeklikten kaçışını anlatıyor. Sanatçı bu gerçeklikten firar etme anlarını kendini yalıtmış heykellerle görünür kılıyor ve kendine zihinsel bir alan yaratma davranışını sadece kişisel değil, toplumsal bir patoloji olarak nitelendiriyor.

Yer: Zilberman – İstanbul

Tarih: 12 Şubat tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.

Yapı Kredi bomontiada Akademi – Faruk Duman “Sus Barbatus!”

Faruk Duman’ın “Sus Barbatus!” üçlemesinden ilham alınarak hazırlanan “Sus Barbatus!” sergisi 27 Şubat 2022 tarihine kadar Yapı Kredi bomontiada Akademi’de sergilenecek.

Üç bölümden oluşan serginin birinci bölümünde, özellikle görsel doğa betimlemeleriyle öne çıkan romanın el yazmalarından bir seçki yer alıyor. İkinci bölümünde ise romanın Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkan yeni baskılarını resimleyen Selin Saygılı’nın, romanın akıcı metnine koşut ilerleyen hızlı ve dinamik çizimlerinin fine art baskıları yer alıyor. Serginin üçüncü ve son bölümünde ise Faruk Duman’ın desenleri ve Yapı Kredi Yayınları’nın kitap için hazırladığı video çalışmalarını görebilirsiniz.

“Sus Barbatus!” sergisini 27 Şubat’a kadar Yapı Kredi bomontiada B Blok Akademi alanında 12.00-19.00 saatleri arasında ziyaret edebilirsiniz.

Yer: Yapı Kredi bomontiada Akademi

Tarih: 15 Ocak – 27 Şubat 2022

Mixer Art Gallery – Gökçe İrten “Kişisel Katmanlar”

Sanatçı, yazar ve illüstratör Gökçe İrten’in “Kişisel Katmanlar” adlı ikinci kişisel sergisi 27 Şubat tarihine kadar Mixer’de sergilenecek.

“Kişisel Katmanlar” sergisi bireyin kendi öz benliği ile bulunduğu yer ve etrafındaki her şeyle olan çok katmanlı ilişkisini ele alıyor. Gökçe İrten, toplumsal yapı içinde sıkışmış kimliklerin duygularını anlamaya, kişinin kendini bulma ve yeniden kurgulama süreçlerini anlamlandırmaya odaklanarak sergiyi kurguluyor. Sanatçı kâğıt üzerine karışık teknik ile oluşan kolajları, heykel ve mekâna özgü bir müdahaleyi de içeren çalışması ile sergiyi fiziksel olarak da katmanlı bir boyuta taşıyor. Sergi farklı formlar ve dokular ile örülmüş bir dünya içerisinde bireyin duygu durumlarının, belleğinin ve benliğinin değişiminin izlerini barındırıyor.
​Gökçe İrten’in “Kişisel Katmanlar” sergisini 27 Şubat tarihine kadar Salı’dan Cumartesi’ye 11.00 - 19.00 saatleri arasında Mixer proje odasında ziyaret edebilirsiniz.

Yer: Mixer Art Gallery

Tarih: 14 Ocak – 27 Şubat 2022

Mixer Art Gallery – Karma Sergi “Coulisse”

Betül Aksu, Bilal Yılmazel, Burak Delier, Ceren Su Çelik, Dilek Winchester, Ece Eldek, Gökçe Hiçyılmaz, Ömer İpekçi & Francesco Romero & Francesca Gotti’nin ve Tayfun Gülnar’ın eserlerinden oluşan “Coulisse” karma sergisi, 27 Şubat tarihine kadar Mixer’de sanatseverlerle buluşturuyor.

Serginin çıkış noktasını, Eda Öztürk’ün Fransa’da sanat sosyolojisi alanında yürüttüğü ve İstanbul sanat alanına odaklanan doktora araştırması oluşturuyor. Sergi bu araştırmanın kavramsal çerçevesinde yer alan Zygmunt Bauman’a ait ‘’akışkan modernite’’ kavramının hem sanat alanında hem de toplumsal düzlemdeki yansımalarına odaklanıyor.

Bauman, ‘’akışkan modernite’’ kavramı ile; modernitenin ‘’katı’’ evresinden, ‘’sıvı’’ evresine geçişi ifade ediyor. İçinde bulunduğumuz bu dönem; katı, sınırları net çizilmiş, bir merkez etrafına yerleşmiş her türlü düşünce, eylem ve ilişkilenme biçiminin Bauman’ın ifadesiyle sıvılaşıp, akışkanlaşması ile karakterize ediliyor. Akışkan modernitenin belirsiz ve güvencesiz koşulları ile birlikte, toplumsal aktörlerin zaman-mekân deneyimi, gündelik hayat etkileşimleri, kimlik inşa etme ve emek süreçleri de değişime uğruyor. Bu dönemi tanımlayan bir kavram olmakla birlikte, ‘’akışkan olma’’ hali hem toplumsal alanda, hem de sanat alanındaki değişken koşullar karşısında aktörlerin kolaylıkla pozisyon değiştirerek bu koşullara adapte olabilme becerisine gönderme yapıyor. Sergi; resim, heykel, yerleştirme, video, fotoğraf, yeni medya ve koku gibi çeşitli yaratıcı alanlarda üretimleri olan sanatçıları bir araya getiriyor. “Coulisse”; insan/insan olmayan hayvan, insan/makine, bilinç/bilinçdışı, kamusal/özel, ve sanat/piyasa gibi düalistik kategorilerin sınırlarının iç içe geçerek, akışkanlaştığı alanlardaki yeni ilişkisellik biçimleri üzerine düşünmek için eleştirel bir diyalog hazırlamayı amaçlıyor.

Yer: Mixer Art Gallery

Tarih: 14 Ocak – 27 Şubat 2022

EK BİÇ YE İÇ – Aslı Çavuşoğlu “Lahana pembesi / Soğan yeşili / Portakal mavisi” Sergisi

Aslı Çavuşoğlu’nun “Lahana pembesi / Soğan yeşili / Portakal mavisi” başlıklı kişisel sergisi EK BİÇ YE İÇ’te 26 Şubat tarihine kadar sanatseverlerle buluşuyor.

Aslı Çavuşoğlu sergide son yıllarda Türkiye’nin farklı bölgelerinde ortaya çıkan tarım inisiyatiflerinin, endüstriyel tarım uygulamalarına karşı geliştirdikleri alternatif yolları, bitkisel boyalarla yaptığı desenler üzerinden anlatıyor. Güncel koşulların daha görünür hâle getirdiği tarımsal üretim ve dağıtım krizine alternatif sunan inisiyatiflerden ilham alan sanatçı, üretimi KADIST (Paris) için gerçekleştirilen projeye yeni eserler ekleyerek izleyicinin beğenisine sunuyor. Yerel üretim ve sürdürülebilir tüketim konularını yeniden düşünmeye açan proje EK BİÇ YE İÇ’in Gümüşsuyu ve Kurtuluş’daki mekânlarında izleyiciyle buluşuyor.

Sanatçının farklı hedef ve gereksinimlerle oluşan on beş inisiyatife odaklandığı sergide, birçoğu gıda kooperatifi olarak faaliyet gösteren bu inisiyatiflerin hikâyeleri, yine bu inisiyatiflerin yetiştirdikleri ürünlerden elde edilen doğal boyalarla kumaşlar üstünde soyut bir anlatıya dönüşüyor. Farklı tekniklerle elde edilen doğal boyalar ipleri renklendiriyor, dokunan ipler dokumalara dönüşüyor, Türkiye’ye özgü/yerel ve doğal kumaşlar boyanıyor ve ortaya çıkan bütün ürünler bir pazar ortamı hissiyatıyla bir araya geliyorlar.

Renkleri genellikle bir hikâye anlatırken aracı olarak kullanan sanatçının bu çalışmasında, doğal ürünlerden elde edilen renkler, her bir gıda inisiyatifinin yetiştirdiği ürüne referansla, içeriğin kendisi hâline geliyor. Ürünlerden elde edilen boyanın kimi zaman yarattığı zıt renk algısının altını çizen sergi başlığı, son bölümünde Fransız sürrealist şair Paul Éluard’ın The Earth Is Blue As An Orange (Dünya mavidir tıpkı bir portakal gibi) şiirine gönderme yapıyor.

Yer: EK BİÇ YE İÇ

Tarih: 26 Şubat tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.

Pavé X art – Karma Sergi “Tuhaf Zaman, Tuhaf Güzel”

25 Ocak 2022 tarihinde izleyiciyle buluşacak olan çevrim içi sanat platformu Pavé X art’ın, “Tuhaf Zaman, Tuhaf Güzel” başlıklı ilk seçkisinde Börte İpek, Burcu Erden, Erkut Terliksiz ve Merve Morkoç’un eserleri yer alıyor. Kürate edilmiş seçki dinamiğini online’a taşıyan Pavé X art, ilk seçkisiyle birlikte normalin sınırlarını her biri kendine özgü jestlerle aşan dört sanatçının insan odağında buluşan heykel ve resimlerini izleyiciyle paylaşıyor.

İlk seçkisiyle sanat izleyicisinin karşısına çıkacak olan online sanat platformu Pavé X art, sanat, tasarım ve mimarinin birlikteliğiyle yaratılan estetik bütünlükten aldığı ilhamla oluşturulan seçkileriyle sanatçıların uluslararası sunum alanlarını genişletme hedefiyle adımlarını atıyor. Kürate edilmiş seçkilerle, sadece online bir sanat platformu değil, seçkilerin bir araya gelme dinamiğini estetik, kavramsal ya da üretim pratiği çerçevesinde oluşturulan bütünlük içerisinde ilişkilendirerek, sergi deneyiminin çevrimiçine aktarıldığı alternatif bir yöntem geliştiriyor.

Yer: pavexart.com (Online seçki) 

Tarih: 25 Ocak 2022’den itibaren süresiz olarak ziyaret edebilirsiniz.

Ara Güler Müzesi – Ara Güler “Muhtelif İstanbul”

Doğuş Grubu’nun fotoğraf sanatının duayenlerinden Ara Güler iş birliğinde hayata geçirdiği Ara Güler Müzesi’nde 2022 yılının ilk sergisi olan “Muhtelif İstanbul” sanatseverlerle buluştu.  Konsept ve tasarımı Ara Güler Arşiv ve Araştırma Merkezi’ne (AGAVAM) ait olan “Muhtelif İstanbul” sergisinde büyük usta Ara Güler’in kadrajından fotoğraflarla ziyaretçileri İstanbul yolculuğuna çıkarıyor. 

Konsept ve tasarımı Ara Güler Arşiv ve Araştırma Merkezi’ne ait olan “Muhtelif İstanbul” sergisinde, Ara Güler’in 58 farklı siyah beyaz İstanbul fotoğrafı, İstanbul slayt kutuları, Güler Apartmanı’ndan arşiv kutuları, Leica fotoğraf makinası ile 1950 ve 1960’lı yıllara ait kontak baskı örnekleri yer alıyor. Sergide ayrıca, Ara Güler’in hikâyelerini yazdığı daktilo, lise yıllarında kaleme aldığı hikâyelerden oluşan defteri ve bu hikâyelerden biri olan” İstanbul’da Sabah” da sergileniyor.   Bu hikâyenin yayımlandığı 1946 tarihli Haber gazetesi kupürü de sergide görülebilir. 

Yer: Ara Güler Müzesi

Tarih: 19 Ocak – 30 Haziran 2022

İş Sanat Kibele Sanat Galerisi – Mahmut Celayir “Peykerun”

İş Sanat Kibele Sanat Galerisi, 22. sezona Mahmut Celayir’in “Peykerun” isimli resim sergisi ile devam ediyor. Peykerun, 18 Ocak – 16 Nisan 2022 tarihleri arasında İş Sanat Kibele Sanat Galerisi’nde ziyaret edilebilir. 

Peykerun, Celayir’in 1970’lerden günümüze uzanan doğa manzarası üstüne temellenmiş yapıt üretiminin önemli bir kesitini sunuyor. Peykerun, Celayir’in tüm sanatsal çalışmalarının bir dökümü olup, doğa temalı resimlerinin değişim ve gelişim süreçleri bu sergide izlenebiliyor. Sanatçı, Peykerun ile yerel malzemeden yola çıkarak çağdaş bir dil oluşturmanın panoramasını çiziyor. 

Yer: İş Sanat Kibele Sanat Galerisi

Tarih: 18 Ocak – 16 Nisan 2022

Simbart Projects Çukurcuma – Seniha Ünay ve Aytuğ Aykut “Faunaya Ağıt”

Simbart Projects Çukurcuma, Seniha Ünay ve Aytuğ Aykut’un eserlerinden oluşan “Faunaya Ağıt” adlı karma sergi, 13 Ocak tarihinde sanatseverlerle buluşuyor.

İnsan merkezciliği, hayvanlarla ilişkimiz üzerinden sorgulayan “Faunaya Ağıt” sergisi, egemen ve buyurgan özne olarak insanla, insan bakış açısından ele alınan hayvanın ilişkisi üzerine eğiliyor. Bu bağlamda hayvan türlerini yeryüzünde belirli bir yaşam alanına göre sınıflandıran faunaya dönüp bakarken ağıt niteliğinde bir gerçekliği gözler önüne seriyor.

​Yer: Simbart Projects Çukurcuma

Tarih: 13 Ocak - 19 Şubat 2022

Hazal Özkan Art Gallery – Hazal Özgür “Saklambaç”

Sanat için yepyeni bir yaşam alanı sunan Hazal Özkan Art Gallery, bu kez sanatseverleri renklerin içinde bir saklambaca davet ediyor. Kapılarını 11 Ocak’ta açan, genç sanatçı Hazal Özgür’ün ilk kişisel sergisi “Saklambaç”; izleyiciyi renk ve çizgilerin arasında merak uyandıran bir yolculuğa çıkarıyor. Genç sanatçı Hazal Özgür’ün bu ilk kişisel sergisinin küratörlüğünü ise sanat tarihçi ve sanat danışmanı Hazal Özkan üstleniyor.

12 Şubat tarihine dek kapıları açık olacak ‘Saklambaç’ sergisi aynı zamanda, etkileşimli bir sanat deneyimi de sunuyor. Sergi süresince; tek kişilik küçük stüdyoda, tek bir tuval tüm ziyaretçilerin dokunuşuna açık. Sanatseverler bu dokunuşla, resim sanatı ile birincil dereceden ilişki kurarken, zamanda ve tuvalde iz bırakacak bir deneyimin parçası olabilecekler.

*Çalışma Saatleri: Pazartesi - Cumartesi 10.30- 18.30 (18.30 sonrası ve pazar günleri randevu ile ziyaret sunulmaktadır).

Yer: Hazal Özkan Art Gallery

Tarih: 11 Ocak – 12 Şubat 2022

ARTPOL Art Gallery – Zeynep Koçan, Aslışah Erdem ve Eda Taşlı

Çağdaş heykel sanatı, hayal gücü ile engin malzeme çeşitliliği sayesinde zihinleri zorlayıp ufkumuzu genişletiyor. Bu doğrultuda ARTOPOL, dikkat çeken sanatçıları ve onların özgün eserlerini bünyesine katıyor.

Kadın temasına yoğunlaşan sanatçı Zeynep Koçan, heykel sanatında genç, çağdaş ve ödüllü sanatçılardan biri olan Aslışah Erdem ve çağdaş ahşap heykeller denilince ilk akla gelen ve kendine ait masalsı karakterleri ile bir evren yaratan Eda Taşlı da ARTOPOL bünyesinde yeni eserlerini sergilemeye başladı.

Heykeller, iç mekân haricinde açık alanlarda da sergilenebilen ve mimarların açık hava projelerinde tercih ettikleri eserlerden oluşuyor. Çağdaş sanatı, yeni-nesil galeri konseptiyle buluşturan ARTOPOL Art Gallery’i 42 Maslak’ta ziyaret edebilirsiniz.

Yer: Artopol Art Gallery

Tarih: 10 Ocak 2022 - 28 Şubat 2022

Galeri Selvin Arnavutköy – Yalçın Bulut “Yürümek”

Yalçın Bulut’un “Yürümek” isimli kişisel resim sergisi, 12 Ocak- 12 Şubat 2022 tarihleri arasında Galeri Selvin Arnavutköy’de sanatseverler buluşacak. Sanatçı, “Yürümek” isimli kişisel resim sergisi ile büyüdüğü ve yaşadığı coğrafyayla birlikte konuyu içselleştirerek, bugünü sorgulama ve anlam evrenini daha geniş bir alana taşıma şansına erişiyor. Bulut, “Yürümek” adlı kişisel resim sergisini zihinsel ve tinsel ilerlemeyle birlikte büyüyen resim ölçüsü, yeni teknik ve malzemeler anlamında da kendini zorlayıcı ve geliştirici fırsat olarak değerlendirmektedir.

Not: Galeri pazar günleri hariç 11:00 – 18:00 saatleri arasında açıktır.

Yer: Galeri Selvin Arnavutköy

Tarih: 12 Ocak 2022 – 12 Şubat 2022

Ferda Art Platform – Karma Sergi, “7 Koleksiyoner 7 Sanatçı”

Koleksiyonerlerin seçtiği eserler ile sanatçıların yeni eserlerini birlikte görebilme fırsatı sunan “7 Koleksiyoner 7 Sanatçı” isimli karma sergi 25 Ocak - 3 Mart 2022 tarihleri arasında Ferda Art Platform’da izleyiciler ile buluşacak.

Koleksiyonerlerin seçimiyle meydana gelen sergi, koleksiyoner ve sanatçı ilişkileri üzerinden şekilleniyor. Yedi koleksiyonerin kendi koleksiyonlarından seçtikleri birer eser serginin referans noktasını oluşturuyor. Seçilen eserin sanatçısı koleksiyonda bulunan eserine eşlik eden iki yeni eser üretiyor. Böylelikle yedi farklı sanatçının çeşitli mecralarda üretilmiş üçer adet eseri sergiyi oluşturuyor. Bulundukları özel koleksiyonlardan çıkıp sanat izleyicileri ile yeniden buluşan eserler aynı zamanda sanatçıların güncel üretimleriyle birleşip sanatçının pratiğini ve değişimini yansıtma özelliği de taşıyor.

Koleksiyoner, sanatçı ve galeri ortaklığı ile oluşturulan sergi, sanat severler ile buluşmak için 25 Ocak 2022 tarihinde Ferda Art Platform Ana Salon’da kapılarını açacak.

Yer: Ferda Art Platform

Tarih: 25 Ocak 2022 – 3 Mart 2022

The Wall Art Gallery – Karma Sergi “On the Wall” 

7 Ocak Cuma günü kapılarını açan The Wall Art Gallery’de 'On the Wall’ başlıklı sergi sanatseverlere sunuldu. 'On the Wall’ başlıklı sergide; Ahmet Doksanoğlu, Azat Yeman, Berna İnan, Buse Adilovic, Can Gündoğan, Cihan Oral, Doğukan Ulaş Arıkkan, Eren Çevik, Erna Uçar, Ferhat Yüksekbağ, Gizem Sema Günhan, Hesen Chalak, Hilal Demirtaş, İrem Çoban, Jackie Arditty, Melih Koçali, Merve Kaya Okursoy, Merve Zeybek, Müge Kasımoğlu, Nursun Hafızoğlu, Saniye Özbek, Sebahattin Alaca, Selahattin Aydın, Selin Çeliktaş, Umut Erbaş, Yağmur Doğan ve Zeynep Can gibi farklı jenerasyonlardan konularında etkili sanatçıların eserleri yer alıyor. Sergi 19 Şubat Cumartesi gününe kadar ziyaret edilebilir.

Yer: The Wall Art Gallery

Tarih: 7 Ocak 2022 – 19 Şubat 2022

The Wall Art Gallery – Karma Sergi “Sınır Mekânlar, Anlatılmamış Hikâyeler” 

Bengisu Bayrak’ın küratörlüğünü üstlendiği ve mekân, sınır mekân, göç, kültür, hafıza, aidiyet gibi kavramların gizli hikayelerinin peşinden giden ‘Sınır Mekânlar, Anlatılmamış Hikâyeler’ sergisinde ise Abdul Vahap Uzunbay, Bengisu Bayrak, Beyza Boynu Delik, Börte İpek, Çeyiz Makal Fairclough, Duygu Nazlı Akova, Eda Emirdağ, Eda Yıldız, Emirhakin, Evrim Kavcar, Highero, İsmet Doğan, Mummy Maskara, Sabire Başel Algül, Sebastien Shahmiri, Serdar Acar, Serpil Çetinkaya, Şevket Arık ve Yekateryna Grygorenko’nun eserleri sergileniyor. Sergi 19 Şubat Cumartesi gününe kadar devam edecek.

Yer: The Wall Art Gallery

Tarih: 7 Ocak 2022 – 19 Şubat 2022

Abdi İpekçi Meydanı – Karma Sergi “Bana Hikayeni Anlat”

10 Türkiyeli, 10 İsrailli sanatçının çocukluk hatıralarını bir araya getiren, Paper Street Co. imzalı katılımcı sanat projesi Tell Me Your Story kitabın ardından şimdi de yolculuğuna sergi ile devam ediyor. Çocukluk hikâyelerinin sihirli gücünden ilham alan proje “Bana Hikayeni Anlat” adıyla, Şişli Belediyesi’nin desteğiyle 10 – 31 Ocak tarihleri arasında bir açık hava sergisine dönüşüyor. 

Renklerin duygulara karıştığı, çocukluğun saf ruhunun kelimelerden çizgilere döküldüğü, mesafelere rağmen ortak bağların vurgulandığı Bana Hikayeni Anlat etkileşime açık, temas kuran ve birliktelikten beslenen bir kamusal alan projesiyle sanatseverlerin karşısına çıkıyor. Renklere dönüşen hikâyelerin Abdi İpekçi Meydanı’ndan başlayan bir rota ile billboardlar aracılığıyla Şişli sokaklarındaki açık hava mecralarına yayılacağı sergi; katılımcı, erişilebilir ve deneyime açık bir kurguya sahip. 10 Ocak’ta açılacak olan sergi 31 Ocak tarihine dek ziyaret edilebilecek.

Yer: Abdi İpekçi Meydanı

Tarih: 10 – 31 Ocak 2022

Tam Finans | Sanat – Raşit Altun “Akaşa”

Sanatçı Raşit Altun’un, şair Sertaç Çıralı’nın şiirlerinden ilhamla resmettiği eserleri “Akaşa” başlığı altında, 20 Ocak – 20 Mart 2022 tarihleri arasında Tam Finans | Sanat’ta izleyicilerle buluşuyor. Farklı disiplinlerin ortak üretimini merkeze alan sergi, şiir ve resmi aynı düzlemde bir araya getiriyor.

Duyguları en güçlü ifade etme araçlarından biri olan şiirin bir başka kuvvetli aktarım biçimi resme ilham verdiği seçki, Çıralı ve Altun’un diyalogları sonucu şiirlere desen ve resim çizme fikrinden çıkıyor. Üretim pratiğinde doğaçlama yapan ve özel bir tekniğe takılı kalmadan sürekli sınırlarını zorlayıp kendini geliştirme çabasında olan Altun şiirlerin onda bıraktığı izlerden yola çıkarak bambaşka bir üretim sürecini deneyimliyor. Kendi sınırlarını zorlayıp konu odaklı çalışmayı tecrübe ederken sanatsal yolculuğuna da yeni bir deneyim katıyor. Ortalama bir senede şekillenen sergide her şiir bambaşka bir hikâye ortaya çıkarıyor, kelimeler canlanarak çizgi ve renklere dönüşüyor.

Yer: Tam Finans | Sanat

Tarih: 20 Ocak  2022 – 20 Mart 2022 (hafta içi her gün 10:00 –16:00 saatleri arasında)

XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı 2021 - Papko / Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu


Abidin Dino, Yumruk, kağıt üzerine guaj, 30x21 cm

Anadolu yakasının önde gelen kültür-sanat mekanlarından biri olma yolunda emin adımlarla ilerleyen, Alan Kadıköy nihayet kapılarını açıyor. “XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı 2021 – PAPKO / Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu” adlı karma sergi ile 17 Aralık’ta kapılarını ziyaretçilerine açacak olan Alan Kadıköy’ü ziyaret etmeyi unutmayın.

“XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı” başlıklı serginin ziyaretçilerle ilk buluşması 2011 yılında, Ferit Edgü’nün küratörlüğünde Santral İstanbul’da gerçekleşirken 10 yıllık bir aradan sonra, 433 eser arasından 182 eserin Metin Deniz tarafından bir araya getirildiği sergi, 17 Aralık 2021 – 15 Şubat 2022 tarihleri arasında bu sefer Alan Kadıköy’de ziyaretçiler buluşuyor. İstanbul’un Anadolu yakasının kültür ve sanat iklimine sıcacık bir hava ile katkıda bulunacak olan bu kapsamlı sergide, sanatseverler resim ve heykelleri görmenin yanında çeşitli konuşma programları, rehberli turlar ve çocuklar için atölyelerin de yapılacağı çeşitli etkinliklere katılım gösterebilecekler. 

Alan Kadıköy’de sergi süresi boyunca eserleri sergilenecek değerli isimler ise şu şekilde; Abidin Dino, Adnan Çoker, Albert Bitran, Ara Güler, Avni Arbaş, Burhan Doğançay, Fahrelnissa Zeid, Ferruh Başağa, Fikret Mualla, Hakkı Anlı,  Komet, Mehmet Güleryüz, Mübin Orhon, Nejat Melih Devrim, Ömer Uluç, Selim Turan ve Yüksel Arslan, İlhan Koman, Koray Ariş ve Seyhun Topuz. 

Yer: Alan Kadıköy

Tarih: 17 Aralık 2021 – 15 Şubat 2022

Müze Gazhane – Karma Sergi “Geleceğin Renkleri”

Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin mezuniyet eserlerini İstanbullu sanatseverlerle buluşturmak amacıyla İstanbul Gönüllüleri tarafından hayata geçirilen “Geleceğin Renkleri” sergisi Müze Gazhane ev sahipliğinde 9 Ocak – 5 Şubat tarihleri arasında gerçekleşecek. Geleceğin Renkleri Sergisi her gün 11.00 – 20.00 saatleri arasında ziyaretçilerini ücretsiz olarak ağırlayacak.

Geleceğin Renkleri sergisi ile üniversitelerin güzel sanatlar bölümlerinden mezun olan ve gelecek vaat eden sanatçı adayı öğrencilerin eserlerinin sanat camiası ve halkla buluşturulması amaçlanıyor. Sanatsız kalan bir toplumun çağdaşlıktan uzaklaşacağı olgusundan hareketle gerçekleştirilen çalışma sanatçı ve sanatsever olarak gençlerin sanata ulaşılabilirliğine de katkıda bulunmayı hedefliyor.

*İstanbul’da bulunan Güzel Sanatlar Fakültelerinin ilgili bölümlerinden 2019 – 2020 ve 2020 – 2021 öğretim yıllarında mezun olmuş öğrencilerin mezuniyet işlerini sanatseverlerle buluşturacak olan sergi İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin desteği ile hayata geçiyor.

Yer: Müze Gazhane

Tarih: 9 Ocak 2022 – 5 Şubat 2022

Galeri Diani – Engin Beyaz “Sanal Kütüphane”

Çağdaş malzemelerle eserlerinin içinde farklı hikayeler ile katmanlar oluşturan,  sanatseverlerin hayal gücünü zorlayan ve şaşırtan sanatçı Engin Beyaz, ‘Sanal Kütüphane’ adlı kişisel sergisiyle 15 Ocak 2022' den itibaren Galeri Diani’de sanatsecerler ile buluşuyor. 

Beyaz’ın sanatında, geçmişin kütüphanelerini güncel sanal kütüphanelerle, geçmiş ideaları güncel idealarla örtüştürürken geçmişin mitleriyle güncel mitler arasında köprüler kurarken görüyoruz. Eserlerinin çoğunda Platon’un mağarasını ve buna bağlı idealar dünyasını katmanlı ve espası güçlü sarı pleksiglas bir yuvarlakta hissediyoruz. 

Zoran Zivkovic’in “Başka Zaman Kütüphaneleri” adlı eserinden etkilenen Engin Beyaz, bu eserin  Zoran Zivkovic’in ‘Kitaplar kadınlara (insanlara) kadınlar şehirlere benzer onlar aslında boştur biz onları zamanla tanıdıkça ve yaşadıkça, okudukça doldururuz’ satırlarından etkilenerek eserlerinde asetattan yaptığı kitapların içlerini boş bırakıyor. İçlerini düşlerle doldurmayı biz izleyicilere bırakıyor.

Yer: Galeri Diani

Tarih: 15 Ocak 2022 – 3 Şubat 2022

Not: Galeri Diani’nin sekiz yıldır gelenekselleştirdiği sanatçılar, eleştirmenler ve izleyicilerin katılımıyla gerçekleştirdiği sergi üzerine yapılacak olan söyleşi ise 22 Ocak 2022 tarihinde gerçekleşecektir.

Hazal Özkan Art Gallery – Karma Sergi “Bilinmeze Doğru”

“Sanat için yeni yaşam alanı” mottosuyla yola çıkan Hazal Özkan Art Gallery, etkileyici bir karma sergi ile kapılarını açtı. Sanat tarihçi ve sanat danışmanı Hazal Özkan ev sahipliğinde gerçekleşen açılış davetine Barış Tansever, Tuncay Aşçı, Meral Kozakçıoğlu gibi iş ve sanat dünyasından isimler katılırken Haluk Akakçe küratörlüğünde; Lal Batman, Ali Emir Tapan, Dilan Gerede Erkaya ve Haluk Akakçe eserlerinin yer aldığı “Bilinmeze Doğru” adlı karma sergi beğeni topladı.

İstanbul’un sanat duraklarına eklenen en yeni adresi Hazal Özkan Art Gallery, sanatseverler tarafından büyük beğeni topladı. Sanat tarihçi ve sanat danışmanı Hazal Özkan’ın imzasıyla Maçka’da kapılarını açan galeri, genç sanatçıların ve genç koleksiyonerlerin de desteklenmesi misyonuyla dikkatleri üzerine çekiyor. Tüm faaliyetlerini uluslararası standartlarda sürdüren, eserlerin sanatçının atölyesinden çıkmasından itibaren olan yolculuğunu kaydeden Hazal Özkan Art Gallery, sanat dünyasına yeni koleksiyonerler kazandırmayı da amaçlıyor.

Söyleşi, workshop, çeşitli davetler ile de sanat için bir yaşam alanı sunacak galeri, ilerleyen günlerde birçok farklı kişisel ve karma sergiye ev sahipliği yapacak.

Yer: Hazal Özkan Art Gallery

Çalışma Saatleri: Pazartesi – Cumartesi, 10.30 – 18.30*

*18.30 sonrası ve pazar günleri randevu ile ziyaret sunulmaktadır.

Anna Laudel – Emin Mete Erdoğan “Milattan Sonra 4 Milyar”

Anna Laudel, eserlerinde sonsuzluk ve bir bütünlük hissi yaratan sanatçı Emin Mete Erdoğan’ın “Milattan Sonra 4 Milyar” isimli kişisel sergisine 09 Aralık 2021 – 03 Şubat 2022 tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor.

İsmiyle geçmişten bahsedildiği hissi uyandıran sergide sanatçı, aslında günümüze odaklanıyor ve bulunduğu dönemi anlamaya çalışıyor. Sanatçı, insanların kendi geçmiş algılarına göre günümüzü tanımladığına vurgu yapıyor ve tarihin bir kişinin miladını nerden başlattığına göre değişeceğini düşündürüyor. Kendine sorduğu ‘kişisel miladımı nereden başlatmalıyım?’ sorusuyla serginin temelini atan sanatçı, eserleriyle sanatseverleri; kendi miladını bulmak için çıktığı evrim teorisinin başlangıcından insan hakları beyannamesine; felsefenin ilk ortaya çıkışından kuantum fiziğinin temellerine ve dinozorların yok oluşundan insanların alet kullanmaya başlamasına kadar uzanan zaman yolculuğuna davet ediyor.

Yer: Anna Laudel

Tarih: 9 Aralık 2021 – 3 Şubat 2022

Fişekhane Cocoon – Karma Sergi “Videodaki Manzara”

Küratörlüğünü Nazlı Pektaş’ın üstlendiği Videodaki Manzara adlı sergi 10 Aralık’ta açılıyor. Sergideki 8 sanatçının eserlerinde her zaman hafızanın da mekânı olan manzara; kamera eşliğinde sanatçıların baktıkları meselenin kaydını tutuyor. “Videodaki Manzara”, bu kayıtlar ile ekoloji, göç, kimlik, sosyal adalet ve insan hakları konularına dikkat çekiyor.

Contemporary Istanbul Vakfı, yeni sergisinde dil, yer ve kimlik, tarih, ekoloji, sürdürülebilirlik, dünyaya dair her şey hakkında düşünmeye ve zihinleri diri tutmayı çağrıda bulunuyor. Bunu yaparken de her zaman bir yer ve hafıza olan manzarayı merkeze alıyor. Kamera ise bu yerin kaydını tutan ve orayı hareketli bir görüntüye dönüştüren araç olarak karşımıza çıkıyor. Sergide sanatçıların baktıkları konunun kaydı olan video yaşadığımız yerlerle ilişki kurma biçimlerimizi ve yeryüzü üzerindeki etkimize tanıklık ediyor. Sergi 10 Aralık 2021 – 28 Şubat 2022 tarihleri arasında Cocoon’da gezilebilir.

Üç yıl önce kurulan Contemporary İstanbul Vakfı’nın etkinliklerinde dikkat çektiği ve vizyon-misyon olarak da belirlediği sürdürülebilirlik konusunu da irdeleyen sergi Ali Kazma, Antonio Cosentino, Berat Işık, Delal Eken, Ebru Ceylan, Ergin Çavuşoğlu, Ferhat Özgür, Hülya Özdemir’in video eserlerini bir araya getiriyor.

Yer: Fişekhane Cocoon

Tarih: 10 Aralık 2021 – 28 Şubat 2022

Pera Müzesi – “İstanbul’dan Bizans’a: Yeniden Keşfin Yolları, 1800–1955” 

Pera Müzesi ile İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün ortaklaşa düzenledikleri İstanbul’dan Bizans’a, Bizans mirasına dair yeni bir uluslararası ve yerel farkındalığın oluşmasında İstanbul’un merkezi rolünü inceliyor. Zengin bir arkeolojik eser ve arşiv seçkisi ile etkileyici canlandırmaları bir araya getiren sergi, 6 Mart’a kadar Pera Müzesi’nde ziyaret edilebilir.

İstanbul’dan Bizans’a sergisi, Pera Müzesi ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün ortak çalışmasıyla, Bizans sanatı uzmanı Brigitte Pitarakis’in küratörlüğünde hazırlandı. Osmanlı başkentinin, Bizans araştırmalarının şekillenmesindeki merkezi rolünü irdeleyen sergi, bugüne kadar yeterince çalışılmamış bir alana mercek tutarken, İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nin Bizans koleksiyonları başta olmak üzere etkileyici bir arşiv seçkisini sanatseverlerle buluşturuyor. Bu seçkiye Türkiye’den ve dünyadan, önemli bir çok kütüphane ve arşiv kurumu ile özel koleksiyonlar katkıda bulundu. Döneme özgü, gösterişli bir üslupta resimlendirilmiş nadir kitaplar, baskı ve haritalar, orijinal arşiv fotoğrafları, belge ve resimler sergide tematik bir bütünlük içinde bir araya getirildi. Nejad Melih Devrim ve Fikret Mualla’nın Bizans’tan esinlenen resimleri, bu mirasın modern sanat üzerindeki etkisini ortaya koyarken, A. Tayfun Öner’in İstanbullu gökbilimci Eugène Antoniadi’nin olağanüstü kariyerini ele alan üç boyutlu animasyonu Bizans’a bilim kurgu merceğinden bakıyor.

Yer: Pera Müzesi

Tarih: 23 Kasım 2021 – 6 Mart 2022

Pera Müzesi – “Yarına Notlar” 

Pera Müzesi, Uluslararası Bağımsız Küratörler (ICI) oluşumunun “Yarına Notlar” adlı gezici sergisini İstanbul’da sanatseverlerle buluşturuyor. 25 ülkeden 30 küratörün ortak çalışmasıyla hazırlanan ve kısa bir süre önce ABD ve Çin’de sergilenen “Yarına Notlar” sanatseverleri mevcut kriz ortamında, çağdaş kültürel değerleri yeniden sorgulamaya davet ediyor. Sergi 6 Mart’a kadar Pera Müzesi’nde görülebilir.  

Dünyanın dört bir yanından 29 sanatçının eserlerini bir araya getiren “Yarına Notlar”, küresel bir çağda sanatın kolektif hafızanın inşasındaki rolünü ele alıyor. Sergideki birçok çalışma, kuşku ve güvensizliğin yükseldiği zamanlarda dünyayı anlamlandırmanın yollarını sorguluyor. Bu kültürel geçiş döneminde her eser, yakın geçmişten bir ilham kaynağı ve geleceğe yön veren bir bakış açısı öneriyor. Pandemi döneminde yaşanan tecrit, ev hayatı ve bakım kavramlarına odaklanan eserler ile, pandemiye doğrudan referans vermeyen eserler hep beraber incelendiğinde, bir bütün olarak günümüzün yansımasını oluşturuyor. 

Yer: Pera Müzesi

Tarih: 23 Kasım 2021 – 6 Mart 2022

Pera Müzesi – “Ağırlık ve Ölçü Sanatı”

Pera Müzesi, Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan yeni bir seçkiyi sanatseverlerin beğenisine sunuyor. “Ağırlık ve Ölçü Sanatı” başlıklı yeni koleksiyon sergisi, MÖ 2. binyıldan günümüze, farklı uygarlıkların ekonomik, kültürel ve toplumsal dinamiklerine ağırlık ve ölçü aletleri aracılığıyla mercek tutuyor. Sergi, Pera Müzesi’nin birinci katında sanatseverleri, tarih ve bilim meraklılarını bekliyor. 

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi, vakfın üç ana koleksiyonundan biri olan Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan yeni bir seçkiyi ziyarete açtı. Ağırlık ve Ölçü Sanatı adını taşıyan yeni koleksiyon sergisi, insanın kendini ifade etme becerisinin önemli bir aracı olan ölçme ve tartma eylemlerini tarihten alıntılarla disiplinler arası bir mercekten inceliyor. Arazi ölçümünden alışverişe, mimarlıktan eczacılığa, astronomiden zaman ölçüm aletlerine kadar çeşitli alanlardan birçok ağırlık, uzunluk ve hacim ölçüsünü bünyesinde barındıran koleksiyon sergisi, çağlar boyu ekonomi tarihinin önemli bir parçası olan ağırlık ve ölçü aletlerine dair kavramların coğrafyayla kurduğu pratik ve felsefi ilişkiyi irdeliyor, uygarlıkların gelişim ve dönüşümünü, gündelik objeler aracılığıyla gözler önüne seriyor. 

Pera Müzesi Salı’dan Cumartesi’ye 10.00 – 19.00 saatleri arasında gezilebilir. Müze, Çarşamba günleri “Genç Çarşamba” kapsamında öğrencilere, Cuma günleri ise 18.00 – 22.00 arası tüm ziyaretçilere ücretsiz!

Arter – Füsun Onur “Opus II – Fantasia”

Türkiye’de çağdaş sanatın öncülerinden Füsun Onur’un Arter Koleksiyonu’nda yer alan Opus II – Fantasia adlı yerleştirmesi, ziyarete açılıyor. Füsun Onur’un diğer pek çok yapıtında olduğu gibi doğrudan müziksel referanslar taşıyan bu yerleştirmede, sanatçı dört sıradan nesneyi müziğin mecrası ve unsurları olarak kullanıp, mekânı ve zamanı ritim ve varyasyonlar yoluyla yorumluyor. Emre Baykal küratörlüğünde sergilenen Opus II – Fantasia, Arter’de görülebilir.

Yer: Arter

Tarih: 20 Şubat 2022 tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.

Burası Sergisi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık iş birliğiyle hazırlanan “BURASI” sergisi, 21 Eylül, 2021 – 27 Şubat, 2022 tarihleri arasında Yapı Kredi Kültür Sanat’ta. İBB Kent Müzesi Koleksiyonları ile Atatürk Kitaplığı Arşivleri’nden yapılan bir seçkinin çağdaş sanat yapıtlarıyla birlikte sergileneceği “BURASI”, ziyaretçilerini kent ve ekoloji çerçevesinden İstanbul’a bakmaya davet ediyor. Tarihsel ve güncel imgelerin izini sürerek İstanbul’u kent ve ekoloji çerçevesinden yeniden düşünmeye davet eden BURASI, kenti, doğal çevre açısından yaşadığı tarihsel, kültürel ve politik dönüşümlere dikkat çekerek ele alıyor.

Çağdaş sanat yapıtları ile İBB Kent Müzesi Koleksiyonları ve Atatürk Kitaplığı Arşivleri’nden bir seçkiyi bir araya getiren sergide İBB arşiv ve koleksiyonlarından, İstanbul çerçevesinde kent, çevre ve doğa ile ilgili resimler, hat çalışmaları, haritalar, fotoğraflar, albümler, gazeteler, dergiler dahil çeşitli yayınlar ile kentin farklı tarihsel dönemlerinden günlük yaşama dair parçalardan oluşan bir seçki sergileniyor. Beraberinde, çağdaş sanatçıların kent bağlamında ekoloji ve çevre adaleti temalarını çeşitli perspektiflerden yorumlayarak ürettikleri yapıtlar sergide yer alıyor.

Yer: Yapı Kredi Kültür Sanat

Tarih: 27 Şubat 2022 tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.

Meşher – Karma Sergi “Ben-Sen-Onlar: Sanatçı Kadınların Yüzyılı Sergisi”

Çiğdem Simavi hamiliğinde, yaklaşık 1850’lerden 1950’lere kadar Türkiye topraklarında yaşamış ve çalışmış sanatçı kadınların yapıtlarından oluşan seçki, Meşher’deki “Ben-Sen-Onlar: Sanatçı Kadınların Yüzyılı” isimli sergide ziyaretçileriyle buluşuyor. Bir Vehbi Koç Vakfı kuruluşu olan Meşher’in son sergisi, zamanlar ve kültürler arasında ilham verici bir diyalog zemini sağlamayı hedefliyor.

Yer: Meşher

Tarih: 27 Mart 2022 tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.

Rahmi M. Koç Müzesi – Dünya Bebekleri Sergisi

Rahmi M. Koç Müzesi’nin üç yıla yayılan kapsamlı ve titizlikle yürütülen bir hazırlık sürecinin ardından Rahmi M. Koç Müzesi Restoratörü Serra Kanyak’ın küratörlüğünde gerçekleşen “Dünya Bebekleri Sergisi” 28 Eylül’den itibaren Rahmi M. Koç Müzesi’nde ziyaretçiler ile buluşuyor. Oyuncak endüstrisinin en önemli parçalarından biri olan bebeklerin antik çağlardan günümüze uzanan yolculuğuna ışık tutan sergi, 18. yüzyılın ahşap bebeklerinden Anadolu’nun bez bebeklerine, Asya ve Afrika’da karşımıza çıkan inanç bebeklerinden moda bebeklerine, korku bebeklerinden Uzakdoğu’nun ipek elbiseli festival bebeklerine kadar literatüre girmiş farklı bebek türlerinden oluşan özel bir seçkiyi ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Sergi, hem bebek kavramının tarih öncesi dönemlerden günümüzde uzanan kullanım amaçlarını anlatıyor hem de yüzyıllar içinde bebek sanayisinin geçirdiği büyük dönüşüm ziyaretçilerin deneyimine açılıyor.

Yer: Rahmi M. Koç Müzesi

Tarih: 30 Nisan 2022 tarihine kadar ziyaret edebilirsiniz.

Türkiye İş Bankası Müzesi “Bir Asrın Ardından”

Müze, “Bir Asrın Ardından / Cepheler, İnsanlar ve Büyük Zafer” sergisiyle Milli Mücadele destanını hafızalarımızda yeniden canlandırıyor. 250’yi aşkın İstiklal Madalyası’nın da bir arada sunulduğu sergi, 28 Ekim’den itibaren bir yıl boyunca ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.

Büyük Taarruz ve Başkumandanlık Meydan Muharebesi’nin 100. yıldönümüne yaklaşırken Kurtuluş Savaşı cephelerine daha yakından bakan sergi ile Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere bağımsızlık mücadelesinin kahramanları da anılıyor. Sergi kapsamında, İstiklal Madalyası mirasçılarına aile büyüklerinin madalyalarının yanı sıra fotoğraf, belge, obje gibi yadigârların ödünç verilmesi için bir çağrı yapıldı. Büyük ilgi gören çağrı sonucunda aileler, koleksiyonerler ve müzeler tarafından ödünç verilen 250’yi aşkın madalyanın yanı sıra pek çok yadigâr, özel bir alanda ziyaretçilerin izlenimine sunuluyor. Ödünç verilen madalyalar arasında İsmet İnönü ile İş Bankası’nın Kurucu Genel Müdürü Celal Bayar’ın İstiklal Madalyaları da yer alıyor. 

Yer: Türkiye İş Bankası Müzesi

Tarih: 28 Ekim 2021 – 30 Ekim 2022

Süresi Dolan Sergiler

Dinleyen Gözler İçin

Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan Dinleyen Gözler İçin başlıklı grup sergisinde, çoğu, müzikle güçlü bir bağ kuran 23 yapıta yer veriliyor. John Cage’in müzikte olduğu kadar tüm sanatsal üretiminde sessizlik, belirsizlik ve rastlantısallığı bir arada kullanan deneysel yaklaşımını ve Fluxus sanatçılarını referans alan sergide, ziyaretçiler galeri alanına hâkim olan sessizliğin içinde yapıtlardan yükselen “sesleri” keşfetmeye ve hayal etmeye davet ediliyor. Cage’in “mutlak bir sessizliğin imkânsızlığına” odaklanan önermesinin izinden giden Dinleyen Gözler İçin, duyu sistemimize içkin yaratıcı ve imgesel güçleri keşfetmemize engel olan sis perdesini aralayarak bizi dinleme ve görme biçimlerimizi farklılaştırmaya teşvik ediyor. Sergi, ses içeren az sayıda eserin tamamen sessiz yapıtlarla aynı mekânda buluşturulması yoluyla gerçeklik ve hayal gücü arasında salınan düşünsel bir sarkaç yaratmayı amaçlıyor. 

Yer: Arter

Tarih: 2 Ocak 2022’ye kadar

Loft Art “Humano”

Akfen Holding, kuruluşunun 45’nci yılında sanat dalında önemli projeyi hayata geçiriyor. Holding’in sosyal sorumluluk projesi kapsamında geliştirmiş olduğu sanat alanı Loft Art, İstanbul Beşiktaş’taki Nisbetiye On adresinde kapılarını açıyor. 23 Kasım’da ön gösterimi yapılacak ve 2 Ocak’a kadar gezilebilecek Humano sergisi ile açılacak sanat alanının bu ve gelecek gösterimlerinde genç sanatçıların eserlerine yer verilecek.

Loft Art’daki sergilerde satışı yapılan eserler Akfen Holding çatısı altında kadın, genç ve çocukları merkezine alan çalışmalarda bulunan Türkiye İnsan Kaynakları Eğitim ve Sağlık Vakfı (TİKAV) projelerine de kaynak olacak.

Yer: Loft Art

Tarih: 23 Kasım 2021 – 2 Ocak 2022

Seniha Ünay “Âdemin Boy Aynası”

Seniha Ünay’ın ‘‘Âdemin Boy Aynası’’ isimli İstanbul’daki ilk kişisel sergisi 15 Aralık 2021 – 05 Ocak 2022 tarihleri arasında Ferda Art Platform Proje Alanı’nda ziyarete açılıyor.

Sanatçının medyada şiddetin temsili üzerine odaklanan resimleri izleyicileri medyanın fail, kurban ve şiddet anlatıları üzerine düşünmeye davet ediyor. Ünay yaşanmış şiddet olaylarını kullandığı yazılı ve görsel dille pornografik bir şiddet gösterisine dönüştüren medya anlatısını, kurbanın yokluğu üzerinden yeniden kurguluyor. Kurbanı görsel bağlamdan söküp çıkararak şiddetin öznesine ve salt şiddet eylemine ayna tutuyor.

Sanatçı, günlük hayatın sıradan bir parçası haline getirilen 3. sayfa haber estetiğindeki eril failin neredeyse dingin ve sistematik bir biçimde gerçekleştirdiği bu suç performansında yalnızlaştırarak izleyiciyi fail ile, faili ise şuçu ile başbaşa bırakıyor.

Yer: Ferda Art Platform Proje Alanı

Tarih: 15 Aralık 2021 – 5 Ocak 2022

Ardan Özmenoğlu “You Like My Work Ha?”

Ardan Özmenoğlu’nun 2008-2020 yılları arasındaki neon eserlerini bir arada topladığı, Anna Laudel tarafından yayımlanan “You Like My Work Ha?” başlıklı, 500 edisyonlu ve imzalı poster kitabı 2 Aralık 2021 tarihinden itibaren galeride sanatseverlerle buluşuyor. Eş zamanlı olarak Anna Laudel’de açılacak, sanatçının neon ve cam eserlerinden oluşan özel seçki, 7 Ocak 2022’e kadar ziyaret edilebilir.

Toplum, sanat ve hayat üzerine ürettiği kült neon işleriyle bilinen Özmenoğlu, bizi kendi dünyamızı tekrar keşfetmeye ve yeniden düşünmeye davet ediyor. “You Like My Work Ha?”, sonsuz yaratıcılığı, basit ve karmaşık konuları eğlenceli bir şekilde sorma ve ele alma becerisi ile tanınan sanatçının neon çalışmalarının hikayesini anlatıyor. Her eser sayfasının pul koparma tekniği ile poster olarak tasarlandığı kitap aynı zamanda, beğendiğiniz eseri duvarınıza asma imkanı sağlıyor.

Her eser sayfasının pul koparma tekniği ile poster olarak tasarlandığı ve böylece beğendiğiniz eseri duvarınıza asma imkanı sağlayan sanatçı kitabı, Anna Laudel ve Patika Kitabevi’nden satın alınabilir. 

Yer: Anna Laudel

Tarih: 2 Aralık 2021 – 7 Ocak 2022

Seçil Büyükkan “Kendime Doğru Bir Adım”

Mixer, Seçil Büyükkan’ın “Kendime Doğru Bir Adım” başlıklı kişisel sergisini sunmaktan mutluluk duyar. Sanatçı tarafından bir öze dönüş denemesi olarak nitelenen “Kendime Doğru Bir Adım” sergisi 27 Kasım 2021 - 8 Ocak 2022 tarihleri arasında Mixer’in proje odasında izlenebilir.

Kendime Doğru Bir Adım, sergisinde Seçil Büyükkan’ın çeşitli özgün baskı tekniklerinden hareketle oluşturduğu çalışmaları yer alıyor. Sanatçının uzun süredir çalışmalarına odak olan doğu felsefesi ve doğa ilişkisi bu sergide kutsal ağaçlar konusu ile derinleşiyor. Seçil Büyükkan kutsallık kavramını sorgulama ediminden yola çıkarak bir varlığa; bir nesneye kutsallık yüklenmesini durumunu ağaç metaforu üzerinden ele alarak irdeliyor. Bu metafor üzerinden oluşan kutsal ağaçlar serisi kumaş ve kağıt üzerine linol baskılar ile bir mekan yaratarak izleyiciyi yeni bir sorgulama alanına davet ediyor. 

Yer: Mixer Art Gallery

Tarih: 27 Kasım – 8 Ocak 2022

Rugül Serbest “Kendimin Ormanında”

Rugül Serbest, resimleri aracılığıyla benliğini, bedenini ve özellikle kendi iç dünyasını ‘bir başkasının’ kimliğine bürünerek yeniden deneyimlemenin yollarını arıyor. Tuvallerinde yeni bir dünya olasılığını düşleyen Serbest, Kendimin Ormanında başlıklı kişisel sergisinde tuvallerinin yanında desen çalışmalarını Mixer’de izleyici ile buluşturuyor.

Kendimin Ormanında, sanatçının uzun süredir resmettiği iç mekanlardan tamamen sıyrılarak dış dünyada kendine bir yer arama hikayesine odaklanıyor. Rugül Serbest bu durumu, ‘’Dünyada-olmanın ne demek olduğunu sorguluyorum. Dünya bir yer veya bir mekan değildir. “Doğa içeridedir” der Cezanne. Ben ne kadar bu dünyanın içindeysem dünya da bir o kadar benim içimde, soluduğum nefestedir.’’ şeklinde özetleyerek izleyiciyi kendi yarattığı dünyasına davet ediyor. Rugül Serbest’in kendi iç dünyasında açtığı pencereden çıkıp düşlediği evren içerisinde su, toprak, ağaçlar ve çiçekler ile bezenmiş görüntüler manzaralar kimi zaman yeniden doğan kimi zaman da kendi ölümlü gerçekliği ile beraber yaşayan  apaçık ve yalın bir üslupta manzaralara dönüşüyor.

Yer: Mixer Art Gallery

Tarih: 27 Kasım – 8 Ocak 2022

Nedret Sekban “Seçmeler”

Nedret Sekban’ ın “Seçmeler” isimli resim sergisi 15 Aralık – 14 Ocak tarihleri arasında Galeri Selvin’in Nişantaşı galerisinde sanatseverler ile buluşuyor.

Nedret Sekban’ın birbirlerinden çok farklı gibi gözüken deniz ve çingene temalarına olan saplantısı aslında onları tek bir nedene bağlı olarak seçtiğini bizlere şöyle açıklıyor. “Denetlenemezlik, benim denizlerimden başka önemli temam olan çingenelerde de vardır. Onların da tarih boyunca denetlenemeyen halleri insanda bir bağımsızlık duygusu uyandırıyor.”

Sekban, eserlerine konu olan söz konusu sıradan insanı bir fotoğraf karesinden alır gibi almamış, ona kendi yorumunu ve onda gördüğü içsel devinimi göz önünde bulundurarak yansıtmıştır. Sekban’ın eserlerinde yer alan özgün sanatsal yaratıcı ruh, işte bu aktarma sürecinde gizlidir.

Yer: Galeri Selvin Nişantaşı

Tarih: 15 Aralık 2021 – 14 Ocak 2022

Mine Akın “Bütünün İçinden”

Mine Akın'ın ‘‘Bütünün İçinden’’ adlı kişisel sergisi 15 Aralık 2021 - 15 Ocak 2022 tarihleri arasında Ferda Art Platform’da izleyiciler ile buluşuyor.

Arkaik sembolizmden Mısır ve Yunan mitolojilerine, tek tanrılı dinlerden günümüz modern sembollerine kadar uzanan zeytin ağacının büyüsü bu sefer Mine Akın’ın heykellerinde hayat buluyor. Yeni serisinde yeniden doğuşun, sonsuzluğun, üretkenliğin ve barışın sembolü olan zeytin ağacı ile çalışan sanatçı zeytin ağacının damarlı ve sert yapısı el verdiğince malzeme ile adeta bir iş birliği içinde çalışır.

Akın’ın bronz heykellerinden aşina olduğumuz kadın formları bu sergide karşımıza keskinlikten uzak, itina ile işlenmiş bir dişil izdüşümler dünyası olarak çıkıyor. Heykellerin ham ancak pürüzsüz yapısına eşlik eden şiirsel kıvrımları sanki kendiliğinden ortaya çıkmışçasına sakin ancak güçlü bir tinsellik yaratıyor.

Yer: Ferda Art Platform

Tarih: 15 Aralık 2021 – 15 Ocak 2022

Şahin Demir “Boş Zamanlar Bahçesi”

Sanatçı Şahin Demir’in Sevil Dolmacı Art Gallery bünyesindeki ikinci kişisel sergisi “Boş Zamanlar Bahçesi” 16 Aralık 2021’de Villa İpranosyan’da sanatseverlerle buluşuyor.

Sanatçı, “Boş Zamanlar Bahçesi”nde küresel felaketler, ekolojik sorunların git gide ağırlık kazanması ve yaşamları doğrudan etkilemesi konularını agresif bir ekspresyon ile ele alıyor. 

Demir, 2021 yılında ise, Dr. Kathy Battista’nın küratörlüğünde gerçekleşen “Everything Has Its Place” grup sergisi için sanat tarihine referansı olan bozulmuş Ayçiçekler’le yeni bir evreye girdi. Demir, bu sergi ile kendi kültürüne ait detayları, bozulmuş parçalanmış kompozisyonlarına ekleyerek Boş Zamanlar Bahçesi’ne doğru yola çıkmış oldu. “Natürmort / Ölü Doğa” teması geçmişe bakıldığında bolluk, zenginlik ve ihtişamı çağrıştırırken, bugün iklim krizi ile kıtlık, yokluk ve çöküşe karşılık geliyor. Sanatçı Boş Zamanlar Bahçesi’nde bu ikilemi kendi diliyle aktarıyor. Sanatçının üretim tekniği olarak kullandığı yığıntılar, dökülmeler ve bozulmalar da ele aldığı konuyu destekleyen bir diğer önemli unsur.

Yer: Sevil Dolmacı Art Gallery Villa İpranosyan

Tarih: 16 Aralık 2021 – 17 Ocak 2022

Gökçen Ataman ve Setenay Alpsoy “Tanıdık Cepheler”

Evin Sanat Galerisi, 16 Aralık 2021 – 21 Ocak 2022 tarihleri arasında Gökçen Ataman ve Setenay Alpsoy’un şehri konu alan yapıtlarından oluşan Tanıdık Cepheler isimli sergisine ev sahipliği yapıyor.

Setenay Alpsoy’un son zamanlarda daha yoğun bir şekilde üretmeye başladığı geniş yüzeyli karakalem desenler, yağlı boyadan farklı olarak daha fazla detaya eğilmesine olanak sağlayan yapıtları ve Gökçen Ataman’ın farklı malzemelerle boyut kazandırdığı giderek betonlaşan ve çarpıklaşan şehirdeki bina cephelerini bir araya geliyor. Aslında tezatlıklardan beslenen Tanıdık Cepheler isimli sergi yer alan eserler Gökçen Ataman ve Setenay Alpsoy’un yapıtlarının uyumunu izleyicinin beğenisine sunuyor.

“Çalışmalarımın odağında insanın yaşadığı yer ile olan işgale dayalı ilişkisi, kültürel mirasa olan tahrip edici yaklaşımı, şehirleşirken benimsediği gelip geçicilik anlayışı, ve en önemlisi, bir türlü doymak bilmeyen inşa etme dürtüsü yer alıyor.” sözleriyle yapıtlarını anlatan Gökçen Ataman ile Setenay Alpsoy’un yapıtlarının birlikteliği sergide izleyiciyle buluşuyor.

Yer: Evin Sanat Galerisi

Tarih: 16 Aralık 2021 – 21 Ocak 2022

Saint Joseph: Fevkalade Bir Makinenin Kalbi

Okulun 150. kuruluş yıl dönümü kutlamaları vesilesiyle Aslı Seven küratörlüğünde tasarlanan sergi, Dilşad Aladağ & Eda Aslan, Emre Hüner, Ekin Kano, Komet, Maude Maris, Daniel Otero Torres, Emin Fırat Övür, İz Öztat, Julien Prévieux, Sergen Şehitoğlu ve Virginie Yassef’in çalışmalarını bir araya getiriyor. Fransa Büyükelçiliği ve Fransız Kültür Merkezi’nin desteği ile gerçekleşen sergiye, 2021 sonbaharı boyunca halka açık bir seminer, sunum ve gösterim programı eşlik ediyor.

Sergi, okulun arşivleri ve eğitim araçları etrafında, uzun süreli bir sanatsal araştırma ve üretim sürecinin sonucu olarak ortaya çıkıyor. 150 yıllık bir süre boyunca bilimsel metotların, eğitim yöntemlerinin ve doğa tarihi koleksiyonlarının evrimi üzerine, antroposen çağında yaşadığımız paradigma kaymasını da değerlendiren düşünceler sunuyor. Pedagojik araçların -doğa tarihi koleksiyonları, biyoloji modelleri ve laboratuvar deney araçları gibi- tarihi ve güncelliği bizi Saint-Joseph Lisesi’ni fevkalade bir makine – bizi çevreleyen dünyaya dair bilgi yaratımı ve aktarımı için hem kapalı bir alan hem yaşam yeri, hem de duyusal, fiziksel ve bilişsel bir araç – olarak düşünmeye davet ediyor. Arşivler, sanatsal sahiplenmenin dürtüsüyle, kanat çırpar gibi bir yaşam soluğu buluyor: Yer yer 20. yüzyıl boyunca Türkiye tarihinin önemli anlarına tanıklık eden, yer yer yeni gelecek spekülasyonları sunan sergi, 19. yüzyılın fantastik bilim kurgusunu 21. yüzyılın öteki zekalarına bağlıyor.

Yer: Saint Joseph Fransız Lisesi

Tarih: 2 Ekim 2021– 21 Ocak 2022

Ferda Art Platform – Ahmet Berkay Koçak “Uzun Eşek”

Ahmet Berkay Koçak’ın “Uzun Eşek” isimli ilk kişisel sergisi 08 – 22 Ocak 2022 tarihleri arasında Ferda Art Platform Proje Alanı’nda ziyarete açılıyor.

İşlerinin temasını aile, kimlik, aidiyet, sosyal sınıf gibi kavramlar üzerinden şekillendiren sanatçı bu serisinde aile albümlerindeki fotoğraflardan ilham alır. Aile kurumunu kadrajına alan eserlerde boyut ve bakış iki temel unsurdur. Gerçek boyutuna yakın olarak resmedilen figürler izleyici ile zamansız bir düzlemde bakışır.

Sergiye isimini veren uzun eşek isimli çocuk oyunu sanatçının eserlerinden birinin de adıdır. Sokak oyunlarının toplumun küçük bir izdüşümü olduğunu belirten sanatçı toplumsal cinsiyet, sınıf ve kimlik gibi kavramların izini bu oyunlarda arar.

Yer: Ferda Art Platfrom Proje Alanı

Tarih: 8 – 22 Ocak 2022

Türkiye’nin İlk Kripto Sanat Sergisi, “The Future Begins Today: Carny Genesis NFT Collection”

Sanatta yeni bir çağ başlıyor. NFT platformu Carny.io 6 Ocak’ta Beyoğlu Hasköy Yün İplik Fabrikası’nda düzenlenen açılış sergisiyle tanıtıldı. “The Future Begins Today: Carny Genesis NFT Collection” başlıklı sergi dijital sanata odaklanan ve merkezine kripto sanatını alan Carny.io öncülüğünde gerçekleştirildi. 300 bin Dolar değerinde NFT satıldığı açıklanan gecede, Art On İstanbul, PG Art, Pilevneli, artSümer, Pilot, Sanatorium gibi Türkiye’nin önde gelen sanat galerileri de yer aldı. 

Kürate edilmiş ilk yerli NFT platformu Carny.io, NFT ile sanatçılar arası etkileşimi teşvik ederek teknolojiyi estetik yaratım süreçlerine dahil ediyor, sanatçılara fiziksel mekândan bağımsız ve coğrafi olarak sınırsız bir alan açıyor. Koleksiyonerler için sanat piyasasının yüzyıllardır süregelen provenans ve şeffaflık gibi kilit sorunlarına blok zinciri teknolojisi sayesinde çözüm sunan platform, Türkiye’nin canlı metropolü İstanbul’da, dinamik sanat  ortamına yerel ve uluslararası odak sağlıyor.

Yer: Beyoğlu Hasköy Yün İplik Fabrikası

Galeri/Miz – Mohaç Yücel “Sürpriz Sonlu”

Morgan, 90x120 cm, Fine art print, 2011

Ceiling of Blockchain 90x120 cm, Fine art print

Galeri / Miz, 5 – 26 Ocak 2022 tarihleri arasında sanatçı Mohaç Yücel’in “Sürpriz Sonlu” isimli kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.

Sergide, Yücel’in 1994 yılından bu yana sanatına bir enstrüman olarak kattığı dijital mecranın sonucunda ortaya çıkan sanatsal baskılardan oluşan eserleri yer alıyor. Seçkide ki çalışmalar Pop Art’ın da ana arterlerinden olan popüler kültür karakterlerini yorumlama ve günümüz dünyasına adapte etmek üzerine kuruludur. Popüler kültürün en önemli kollarından olan çizgi-roman dilinin benimsendiği işlerde, izleyiciler sergideki tüm eserlerin artırılmış gerçeklik  (Augmented Reality, AR) sayesinde yaşayan versiyonlarını da deneyimleyebilecek ve bunun yanında işlerin NFT versiyonlarını da Rarible.com üzerinden satın alabilecekler.

*Sergide ayrıca Eylül 2021’de sanatçının yayınladığı ünlü aktör Morgan Freeman’ın beğendiği ve sanatçıya özel olarak teşekkür ettiği portresi Galeri/Miz ayrıcalığı ile 1/1 tek baskı olarak satışta yer alacak. “Morgan Freeman” eserinin satışından elde edilen gelirin yüzde 50’si ormanlarımızın yerine yenilerini koymak adına Tema Vakfı’na bağışlanacaktır.

Yer: Galeri / Miz

Tarih: 5 – 26 Ocak 2022

Tophane-i Amire – Karma Sergi “Giyilebilir Sanat Sergisi”

Giyilebilir Sanat sergisi olan ‘Başkalaşım Mucizesi’ sergisi akademisyen Doç. Dr. Ayşe Fıçıcıoğlu’nun Giyilebilir Sanat (Wearable Art) yaklaşımı ile üretilen iki ayrı gruptan 11 adet giysi ve başlıktan oluşuyor. Ayrıca bir adet de seginin konseptine bağlı olarak üretilen enstalasyon çalışması yer alıyor. Yusufçuk böceğinin su altındaki ilk ve sonraki hayatını anlatan sergide ‘’yorganlama’’ tekniği ile birlikte keçeleme, çeşitli giysi teknikleri, örme, ‘’iğne oyası’’, boyama ve giysi süsleme teknikleri de kullanılıyor.

Küratörlüğünü Dr. Feride Çelik’in yaptığı bu sergide giyilebilir sanatın yanı sıra dijital sanatçı Kerem Topuz’un dijital sanat çalışması ve müzisyen Murat Özdemir’in de sergiyle uyumlu ses çalışması yer alıyor. 

Yer: Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi

Tarih: 18 – 28 Ocak 2022

Istanbul Concept Art Gallery – Coşkun Sami “Sumerki”

Istanbul Concept Gallery, 7 – 29 Ocak 2022 tarihleri arasında ressam Coşkun Sami’nin “Sumerki” isimli kişisel sergisinde Sami’nin son dönem resimlerinin yanı sıra “Eksiklopedi” serisinden bir desen seçkisine de ev sahipliği yapıyor.

Sumerki sergisi, ismini Rus şair Osip Mandelştam’ın 1917 devriminin başlangıcının birinci yıldönümünde yayımlanan “Özgürlüğün Alacakaranlığı” şiirinden ödünç alıyor.  Rusça’da “alacakaranlık” anlamına gelen “Sumerki” kelimesi, şafaktan önceki ışık belirsizliğini de tarif eder. Mandelştam’ın şiirindeki kapalı, çelişkili ve enigmatik dil, totaliter bir iktidara yol açacak olayların güzellemesi midir yoksa onun kaderine de damgasını vuran dönemdeki gelişmeler karşısında duyulan karamsarlığı mı ifade eder, halen tartışma konusudur. Yazar China Mieville’e göre: “Belki de ufuktaki parıltı, ne ani şafaklara ne de uzun süren gün batımlarına aittir; sürüncemeli, esas bir muğlaklıktır. Böyle bir alacakaranlığı hepimiz bildik ve tekrar bileceğiz.”

*Tuval üzeri yağlıboya ve kâğıt üzeri mürekkep ile üretilmiş eserlerden oluşan “Sumerki”, Istanbul Concept Gallery’de pandemi koşullarına uygun düzenlemeye göre 29 Ocak 2022 tarihine kadar randevu alınarak gezilebilir.

Yer: Istanbul Concept Art Gallery

Tarih: 7 – 29 Ocak 2022

Macar Kültür Merkezi “Burası Kaykay Parkı Değil!”

Macar Kültür Merkezi, günümüzde tüm dünyada bir alt-kültüre dönüşmüş kaykay sporunun Budapeşte’deki tarihini anlatan “Burası Kaykay Parkı Değil” isimli sergiye ev sahipliği yapıyor. Budapeşte’deki Deák 17 Gallery’nin hazırladığı sergi, galerinin müdür yardımcısı Gréta Garami ve küratör Zsolt Petrányi’nin katılımıyla 18 Kasım’da açılıyor. 29 Ocak 2022’ye kadar açık kalacak sergi ayrıca Türkiye Kaykay Federasyonu ile işbirliği yaparak kaykayın Türkiye’deki serüvenine de yer veriyor. 

Sergi, 1970’lerin sonunda Budapeşte’de büyüyen bir genç neslin ve “Batılı” gençlerin benimsediği bir yaşam tarzının yerel yorumunun tarihsel izlerini sürüyor. “Burası kaykay parkı değil” tabiri, sokak kaykayının başka yerler gibi Macaristan’da da ortaya çıktığı ve geliştiği, moda olan bir hobinin zamanla risk, cesaret ve düşüşleri içerecek şekilde kolektif bir kendini ifade aracına dönüştüğü 80’li yıllar boyunca sıklıkla duyulan bir tabirdi. 1990’lı yıllar ise Macaristan’da kaykaycılığın altın çağı olarak yaşanıyor. 2000’li yıllardan itibaren ise yerel yönetimler kaykay parkları inşa etmeye başladı, hareketler internetten günü gününe takip edilebilir oldu ve 2020 itibariyle kaykay Olimpik bir spor dalı sayıldı. Kırk yılın üzerinde bir zaman dilimine yayılan bu serüveni takip etmek sadece kaykayda ve hareketlerdeki değişiklikleri değil, medyanın kaykaycılara dair algısındaki değişimi de gözler önüne seriyor.

Yer: Macar Kültür Merkezi

Tarih: 18 Kasım 2021 – 29 Ocak 2022

SÖZLEŞME

Bu internet sitesine girilmesi veya mobil uygulamanın kullanılması sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zararlardan ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını, tarafımdan internet sitesinde E-Bültene üye olmak için veya başkaca bir sebeple verdiğim kişisel verileri, özellikle de isim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, banka bilgisi, yaş ve cinsiyetle ilgili benzeri bilgileri kendi rızam ile paylaştığımı, ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun nin bu bilgileri kullanmasına muvafakat ettiğimi, bu bilgilerin 3.gerçek ve/veya tüzel kişilerin eline geçmesi ve bu şekilde olumsuz yönde kullanılması halinde ve/veya bu bilgilerin başkaca kişiler ile paylaşılması halinde ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını gayri kabili rücu, kabul, beyan ve taahhüt ederim.

SÖZLEŞME

Bu internet sitesine girilmesi veya mobil uygulamanın kullanılması sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zararlardan ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını, tarafımdan internet sitesinde E-Bültene üye olmak için veya başkaca bir sebeple verdiğim kişisel verileri, özellikle de isim, adres, telefon numarası, e-posta adresi, banka bilgisi, yaş ve cinsiyetle ilgili benzeri bilgileri kendi rızam ile paylaştığımı, ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun nin bu bilgileri kullanmasına muvafakat ettiğimi, bu bilgilerin 3.gerçek ve/veya tüzel kişilerin eline geçmesi ve bu şekilde olumsuz yönde kullanılması halinde ve/veya bu bilgilerin başkaca kişiler ile paylaşılması halinde ÖZGÜ İLETİŞİM PAZARLAMA DANIŞMANLIK TANITIM VE E-TİCARET HİZ. ('OGGUSTO') nun sorumluluğunun olmadığını gayri kabili rücu, kabul, beyan ve taahhüt ederim.